Welcome to my blog, my friends!!

After being abandoned for years, my blog is eventually set up. Thanks to the new templates, it is so much easier to arrange my blog the way I want to a much more acceptable degree. Well, now it may not be exactly the best, but I am sure it will definitely be better and I shall be more willing to spend more time and efforts here.

在荒廢了幾年後,我的部落格終於搞好了;幸好有新的範本設定功能,否則恐怕不曉還會再擱上幾年呢。目前這部落格的樣子或許還不算完美,但已經比原來的殘破樣子好太多了;相信假以時日,它會漸入佳境的。我呢,應該也會多花些時間在這個屬於我的空間,跟喜歡我攝影作品的朋友們分享心情、攝影觀念及新作品。

1/08/2013

Sunset in Hengchuen 恆春日落

YES! This one was also taken with my new GND filters!!!

For this specific setting, the results turned out exactly as I had expected -- quite satisfying yet not perfect!!! The texture of those coral reefs looks much better better than before. This problem had bothered me the most for a long time and now it is finally solved. Hurray!!!!

Now I just need to come here often because this is the right season for the direction of the setting sun.

對的,這是用我新購的漸層鏡拍攝的。解決了我常久以來的困擾,那就是珊瑚礁的質地常因曝光不足而無法表現出來。 因為如果要把珊瑚礁曝足光線,海面便很容易過曝,而且又要同時顧及海天極大的亮差,常會顧此失彼,頗讓我感到極度挫折的。

現在心腹之患解決了,雖然未臻完美但可以接受啦。因為這裡的拍攝難度極高,遠遠超過岩岸或沙岸。

技術問題解決了,再來便是常常認真地來此報到了,看今年能否重新捕捉詮釋這裡的美麗景色。而且,冬天是最適合在這裡拍攝的季節了,因為太陽的位置剛剛好。

只是,希望不要像枋山一樣,到後來又變成熱門景點,有點給他煞風景。

1 comment: